close

 

Wildest Dream一直是1989裡面我蠻喜歡的一首歌應該有前5名吧xdd
現在也是1989的第五張單曲了w

無法形容的空靈感(Y) 雖然也有很多人說像Lana Del Reyˊˇˋ
以及一種飛蛾撲火的感情
──明知很困難但還是希望你在我們結束之後,你仍能記得我的愛和過往的點滴:)
不知道為什麼我個人很喜歡這種憂愁感#


(我不知道為什麼IG或Twitter上官方釋出teaser拿過來都看不到所以我只好抓YouTube的ˊˋ)

MV
即將在8/30週日於VMA
頒獎典禮上釋出(灑花
BuzzFeed
整理了幾個我們應該知道且關於Wildest Dreams MV的事↓↓↓
1.
這支MV是在非洲拍攝的OWQIt takes place in Africa, meaning Swift took her ” Let's get out of this town, drive out of the city, away from the crowds.” lyrics
2.
...有很多野生動物xdIt features a ton of “wild” animals.
3. 背景年代設置在1950It takes place in the 1950s, which means hella cute outfits.
4. 這次找了Scott Eastwood來演MV男主角:)Supreme babe Scott Eastwood plays her love interest.
5. 這次MV的導演也是拍Blank Space & Bad BloodJoseph Kahn”Blank Space” and “Bad Blood” genius director Joseph Kahn is ALSO directing this one (which means it will be a masterpiece once again).
點我前往原文章

 

 

 

He said, "Let's get out of this town,
他說,讓我們離開這個小鎮吧
Drive out of the city, away from the crowds."
駛離喧囂的城市,離盲目的人群遠遠的
I thought heaven can't help me now.
而我想,現在可能上天都沒辦法幫我了
Nothing lasts forever, but this is gonna take me down
沒有什麼能夠永遠長存,但這將會帶著我下墜,無法回頭


He's so tall and handsome as hell
他是那麼的高大俊美,迷人的不可思議
He's so bad but he does it so well
他帶著使壞的氣息,卻太擅長這種遊戲
I can see the end as it begins
在開始之前,我彷彿就能看見我們之間的結局
My one condition is
我唯一的條件是

Say you'll remember me standing in a nice dress,
說你會記得我穿著那身晚禮服時,不凡的風姿
Staring at the sunset, babe
一起凝視稍縱即逝的美麗夕陽,babe
Red lips and rosy cheeks
紅艷嘴唇、玫瑰般雙頰
Say you'll see me again
說你會希望能再次看到我
Even if it's just in your wildest dreams,
即使只是在你最狂野、不受控制的夢裡
oh, ah, wildest dreams, oh, ah.
oh, ah,狂野夢境,oh, ah


I said, "No one has to know what we do,"
我低喃,沒有人會知道我們做了什麼
His hands are in my hair, his clothes are in my room
他的修長手指穿入我的髮絲,他的衣服散落在我的房裡
And his voice is a familiar sound,
他的聲音是如此熟悉
Nothing lasts forever but this is getting good now
無論是什麼都不可能永不改變,但這一切感覺起來正漸入佳境

He's so tall and handsome as hell
他是令人絕望的完美高挑,五官俊挺
He's so bad but he does it so well
他理解如何善用那壞男孩的氣質,使人無法拒絕
And when we've had our very last kiss
當時間來到我們別離前的最後一吻時
My last request is
我僅剩的要求是

Say you'll remember me standing in a nice dress,
說你會記得我穿著那身晚禮服時,不凡的風姿
Staring at the sunset, babe
一起凝視稍縱即逝的美麗夕陽,babe
Red lips and rosy cheeks
紅艷嘴唇、玫瑰般雙頰
Say you'll see me again
說你會希望能再次看到我
Even if it's just in your wildest dreams,
即使只是在你最狂野、不受控制的夢裡
oh, ah, wildest dreams, oh, ah.
oh, ah,狂野夢境,oh, ah


You see me in hindsight
你在事後望著我
Tangled up with you all night
找尋整夜纏綿的蹤跡
Burning it down
把所有都燃盡
Someday when you leave me
某一天,你離我而去的時候
I bet these memories
我打賭,那些甜美又苦澀的回憶
Follow you around
會圍繞在你身邊

You'll see me in hindsight
你始終會在事情結束後看見我
Tangled up with you all night
迷眩的夜晚,軀體交纏
Burning it down
火焰會把一切化為灰燼
Someday when you leave me
可是,當你離我遠去
I bet these memories
我敢說,這些凌亂的記憶
Follow you around
不會停止跟隨你前進的歩伐,要令你無法忘懷


Say you'll remember me standing in a nice dress,
說你會記得我身處在那身禮服,讓你意亂神迷的美麗
Staring at the sunset, babe
遠方的橘紅夕陽任由我們凝望,babe
Red lips and rosy cheeks
艷麗紅唇和散發玫瑰光澤的臉頰輕觸
Say you'll see me again
說你會要再見我一次
Even if it's just pretend
即使那只是假裝的,只是一場謊言


Say you'll remember me standing in a nice dress,
說你會記得我身處在那身禮服,讓你意亂神迷的美麗
Staring at the sunset, babe
遠方的橘紅夕陽任由我們凝望,babe
Red lips and rosy cheeks
艷麗紅唇和散發玫瑰光澤的臉頰輕觸
Say you'll see me again
說你會要再見我一次
Even if it's just in your (just pretend, just pretend) wildest dreams,
就算只是在你最不受控制的夢境中(就假裝你真的在意我,假裝吧)
oh, ah, in your wildest dreams, oh, ah
oh, ah,在你最狂野的夢裡, oh, ah
Even if it's just in your wildest dreams, oh, ah, in your wildest dreams, ah, ah.
即便只是你最不受控制的夢也好,oh, ah,在你狂野而破碎的幻想裡,ah, ah

 
另外就是我覺得Madilyn的聲音蠻合這首的:)
推薦一下這Cover 





然後Lorna現在要來吵個兩句#
呃就是暑輔完的這禮拜我真的不奢求什麼了xddd(都只剩不到4天了也不用想奢求什麼了好嗎#
大概就是發卡文中的I Want You To Know Part. 2,補留言然後發退休文這樣lol
不過留言和訊息我都會找時間回的(招手

arrow
arrow

    Lorna 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()